اینستاگرام

باشگاه ورزشی ویژن بادی

ساعت فعالیت در ۲۰ دقیقه

خود را به ویژن بادی بسپارید.

ویژن بادی به جای شما فکر می کند و به آینده شما می اندیشد که چگونگه بدنی تندرست، قوی و مقاوم داشته باشید.

توسط متخصصان پزشکی ورزشی و علوم ورزشی

کاهش وزن، فرم دهی بدن و افزایش حجم و قدرت عضله با متد ترکیبی

تحریک الکتریکی عضله، ورزش و رژیم غذایی

توسط اساتید مطرح دانشگاه

تست و مشاوره رایگان

ارائه رژیم غذایی رایگان بر اساس تیپ بدنی و گروه خونی

ارزیابی ترکیب بدنی رایگان

بانوان: ۹ الی ۱۸

آقایان: ۱۸:۳۰ الی ۲۳:۳۰

تحریک الکتریکی عضله (EMS)

برای مشاهده ی تصاویر بر روی آن ها کلیک کنید.

اثرات علمی تمرين از طريق تحريک الكتريكی عضله

استقامت عضلانی:

تحقيقات متعددي افزايش 30 درصدي استقامت ايستا (بالانتاين و دونه، 1999) و 41 درصدي استقامت پويا (ماركوست و همكاران، 2003؛ پركاري و همكاران، 2005) را گزارش كرده‌اند.

قدرت عضلانی:

در رابطه با تمرين قدرتي، امكان افزايش قدرت عضلاني در عضلات يك ناحيه در يك زاويه خاص به‌ صورت ايستا يا در يك دامنه خاص حركتي به صورت ديناميك وجود دارد. اين كار را مي‌توان با استفاده از تمرين با وزنه و تحريك الكتريكي با فركانس پايين به‌ صورت همزمان انجام داد. تحقيق نشان داده است كه قدرت بيشينه عضلاني افراد مبتدي از طريق تحريك الكتريكي عضله، 23/5 درصد افزايش مي‌يابد. بعلاوه، ورزشكاران رشته‌هاي مختلف نيز افزايش 15 تا 40 درصدي قدرت بيشينه ايزومتريك را از طريق اين تمرينات تجربه كرده‌اند (فيليپويچ و همكاران، 2011).

هايپرتروفی عضلانی:‌

پژوهش نشان داده است كه تمرينات تركيبي تمرين با وزنه و تحريك الكتريكي  اثرات فوق‌العاده‌اي  بر هايپرتروفي عضلاني دارند (كروزر و همكاران، 2006). حجم عضله بعد از 8 هفته تركيب تمرينات ايزوتونيك و تحريك الكتريكي عضله، حدود 10% افزايش داشته است (استونسون و همكاران، 2001).

آرام ‌سازی:

از تحريك الكتريكي با فركانس پايين مي‌توان براي آرام‌سازي و ماساژ كل بدن يا بخشي از عضلات استفاده كرد (كلين‌اُدر، 2010).

تركيب بدنی:

نتايج تحقيقات مرتبط با تاثير تحريك الكتريكي عضله بر تركيب بدني، اثربخشي آن در كاهش چربي شكمي و چربي كل بدن را با تقريبا 45 دقيقه تمرين در هفته و به مدت 14 هفته نشان داده است (كملر و همكاران، 2009).

سرعت:

مطالعات پژوهشي نشان داده‌اند كه سرعت از طريق اين تمرينات در يك دوره 3 هفته‌اي، بين 1 تا 5% افزايش داشته است (بروچري و همكاران، 2005؛ هررو و همكاران، 2006).

توان:

توانايي پرش بعد از تمرينات تحريك الكتريكي عضله به تنهايي، بين 2/3% تا 19/2%؛ تمرينات ايزومتريك همراه با تحريك الكتريكي، بالاي 10%؛ و بعد از تمرينات ديناميك همراه با تحريك الكتريكي عضله، 6/7% تا 21/4% افزايش داشت (باباولت و همكاران، 2007؛ پايلارد، 2008). پيشينه نشان مي‌دهد كه با تركيب تمرينات قدرتي كلاسيك و تحريك الكتريكي عضله، توانايي پرش به‌طور ميانگين 5/5% 11/2±افزايش مي‌يابد (مافيولتي و همكاران، 2002؛ هررو و همكاران، 2006).

ساير موارد:

از تحريك الكتريكي با فركانس پايين براي پيشگيري از آتروفي عضلاني و بازتواني سريع‌تر پس از آسيب و پيشگيري (يا كاهش) دردهاي ناحيه كمر استفاده مي‌شود (كلين‌اُدر، 2010).

در ورزشكاران آماتور و حرفه‌اي نيز از تحريك الكتريكي با فركانس پايين در تمرين قدرتي و استقامتي استفاده مي‌شود (كلين‌اُدر، 2010).

پژوهش ها نشان داده است كه 12 هفته تحريك الكتريكي عضله همراه با وزنه، فرآيند پيشرفت آتروفي عضلاني در افراد داراي آسيب نخاعي را به تاخير مي‌اندازد (ويلاند و همكاران، 2016).

فیلم

 

 

 

 

تماس با ما

0%
0%

0% تخفیف ویژه

اطلاعات تماس

اطلاعات تماس

 

مسئولیت محتوای درج شده در این صفحه بر عهده آگهی دهنده است و سامانه 24D هیچ گونه مسئولیتی در قبال آن ندارد.