آکادمی هنر و ادبیات كودك و نوجوان سرزمین آفتاب

برنامه تحصیلی سال جدید

کارگاه پاییزه

 

کارگاه مهارتهای پيش دبستانی

گروه سنی پیش از دبستان

 

"کارگاه های روزانه (مهارت های پیش از دبستان)"

برنامه های آموزشی مهارت های پیش دبستان، با روش های کاملا غیر مستقیم و به کمک هنر و بازی(زبان مخصوص کودک) اجرا می گردد.

در این روش همه حواس پنج گانه کودک درگیرفرآیند آموزش می گردد و در نتیجه آن چه که آموخته می شود نتیجه کشف و تجربه خود کودک است و به آسانی فراموش نخواهد شد و به سایر تجارب آموزشی کودک تسری پیدا خواهد کرد.

از آن جا که قصد ما فراهم کردن بیشترین امکانات برای تجربه های گوناگون کودک، در زمینه پرورش هوش های هشت گانه اوست برنامه ریزی برنامه های هفتگی برمبنای غنی کردن محیط با توجه به انواع هوش و در نتیجه پرورش انواع هوش و غنا بخشیدن به هوش برتر اوست.

  • هوش منطقی – ریاضی: حجم سازی. بازی ریاضی. نقاشی. بازی های هدفمند
  • هوش طبیعت گرا: باغبانی(آشنایی با گیاهان). ما و جانوران. بدن انسان. آشپزی
  • هوش میان فردی: مهارت های اجتماعی. قصه و نمایش. بازی های هدفمند
  • هوش درن فردی: قصه- نمایش. قصه و تصویر. داستان گویی.
  • هوش کلامی: داستان گویی. قصه نمایش. داستان خوانی. زبان انگلیسی.
  • هوش موسیقیایی: موسیقی. آواهای سرزمین من.
  • هوش جنبشی – حرکتی: موسیقی. یوگا. تای چی. بازی های حرکتی. بازی های هدفمند.
  • هوش بصری- فضایی: نقاشی. حجم سازی. سرزمین من. بازی های هدفمند.

در این برنامه ها رشد کودک در چند بُعد، یعنی رشد در تعاملات و ارتباطات اجتماعی، رشد مهارت های تشخیص و طبقه بندی، هماهنگی ذهن و دست، توان مندی های فردی در کنار دانش افزایی دنبال می شود.

در ضمن پایش روان شناسی کودکان، با همکاری بخش روان شناسی موسسه، همواره در حال اجراست.

 

جشنواره پاییزه مادر و کودک

آکادمی هنر و ادبیات کودک

آکادمی هنر و ادبیات کودک و نوجوان "سرزمین آفتاب" بر این باور است که هنر راهی است مؤثر و دیرپا برای آموزش و انتقال مفاهیم به کودکان و نوجوانان. چرا که هم زمان همه حس های پنج گانه کودک را درگیر تجربه های آموزشی می کند.

به همین جهت کارگاه های متنوع هنری و آموزشی خود را برای گروه‌های سنی مختلف طراحی کرده است.

رزومه مربیان

مهسا قبایی: مدیر و موسس

کارشناسی ارشد ارتباط تصویری، كارشناسي ارتباط تصويري از دانشگاه هنر و معماری، كارشناسي عکاسی از دانشگاه هنر

. عضو هیات تحریریه مجله رشد آموزش هنر

. عضو کمیته تخصصی عکس دفتر تالیف کتب درسی

. عضو انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران

. عضو انجمن صنفی روزنامه نگاران

. عضو هیات داوران مسابقه عکس رشد

. مدير هنری مجموعه کتاب های چراهای شگفت انگیز( استان های ایران)

. مدير هنری مجموعه کتاب های کار مربی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

. مدير هنری مجلات رشد (نوجوان، آموزش هنر، آموزش تاریخ، آموزش پیش دبستانی، آموزش ابتدایی، مدیریت مدرسه، تکنولوژی آموزشی و....)

. از گروه مولفان دانستنی های نوجوان

. مولف چندین دوره مقاله درباره تجزیه و تحلیل هنری برای نوجوانان ، میراث جهانی ایرانیان و عکاسی برای جوانان

 

هيوا عزت پور: مربي كارگاه نقاشي. كارگاه تصوير سازي. كارگاه پاپيه ماشه

فارغ‌التحصيل از دانشكده هنر و معماري، دانشگاه آزاد، رشته نقاشي، سال 1382

    برگزاري چندين نمايشگاه گروهي در نگارخانه‌هاي لاله و افرند

    برگزاري 2 نمايشگاه انفرادي در نگارخانه فرهنگسراي خانواده (گلستان- سال 80 و 85)

    برگزاری نمایشگاه گروهی «نقش دوخته ها، همراه با گروه سوزن زر سال 93

    مربي هنر و خلاقيت و كلاس‌هاي مادر و كودك در آموزشگاه هنرهاي تجسمي بادبادك و مهد كودك جيكو

    مربی کارگاه‌های ساخت و ساز خانه کودک برج میلاد

    همکاری در گروه پژوهش بنیان سوزن زر، در راستای آموزش هنر برای کودکان

    مسول بخش کودک و نوجوان موسسه خانه دوستان آشنا (از سال 93)

    مربی نقاشی و خلاقیت گروه پیش از دبستان آموزشگاه سرزمین باران (از سال 90)

    برنامه ریز آموزشی بر مبنای هنر و با رویکرد روانشناسی انسانگرا

 

ثریا حبیبی. مربی کارگاه هنر. ارزش های زندگی. محیط زیست

کارشناس زیست شناسی و عضو گروه هنر کودک انجمن نقاشان و گروه هنر موسسه پژوهشی کودکان دنیا

چهار سال عضو هیات مدیره انجمن یاری کودکان ( حمایتها ی  آموزشی از کودکان محروم )و دو سال رییس هیت مدیره این انجمن

۱۵ سال فعالیت محیط زیستی و عضو  گروه آموزش انجمن محیط زیستی پاما /۲ سال آموزش محیط زیست در مدارس و عضو گروه آموزش انجمن حامی

بیست سال فعالیت هنری در زمینه های نقاشی سفالگری خوشنویسی و طراحی‌ و چاپ پارچه و آموزش  هنر به کودکان

تدوین و برگزاری کارگاه آموزش هنر به کودکان برای:معلمان فرهنگسراهای تهران, مدارس خودگردان کودکان افغانستان, معلمان دشتیاری و معلمان آزاد هنر

 ۱۰ سال فعالیت های آموزشی در انجمن های مربوط به کودکان کار و خیابان, نشر مقالات نقد تصویر گری کتاب کودک در مجله کتب ماه کودکان به مدت دو سال

برگزاری کارگاه های آموزش هنر برای والدین و مربیان و کودکان

داوری جشنواره ی سراسری نقاشی و داوری نمایشگاه نقاشی کودکان در کانون پرورش فکری کودکان و سایر موسسات

 

ابوالفضل قربانی: مربی کارگاه نمایش خلاق گرایش نمایش سایه. کارگاه انیمیشن

کارشناس روانشناسی عمومی و کارشناسی ارشد انیمیشن،عروسک ساز  و مربی موسیقی کودک

شرکت در دوره مربیگری موسیقی کودک نزد سودابه سالم

تدریس موسیقی ارف در کانون پرورشی خمین واراک از سال 85 تا90

کار نمایش عروسکی با کودکان محک سال90 تا91،

شرکت در کارگاه آموزشی نمایش عروسکی مکتب آران زیر نظر استاد بهروز غریب پور و همکاری با گروه اپرای عروسکی آران از سال 93

شرکت در دوره های سالانه موسسه پژوهشی کودکان دنیا و همکاری با این موسسه در راه اندازی انجمن دوستداران کودک استان مرکزی

کار نقاشی ونمایش عروسکی با کودکان کار

شرکت در کارگاه های هنر درمانی دانشگاه شهید بهشتی

تدریس انیمیشن و نمایش عروسکی درچندین موسسه

 

مسعود ملك‌ياري: نويسنده، مترجم و پژوهشگر، مربی کارگاه داستان نویسی

مسئول كميته آموزش انجمن نويسندگان كودك و نوجوان ايران از سال 90 تا 96

نگارش و ترجمه چهل عنوان كتاب براي كودكان و نوجوانان از جمله

اميرارسلان نامدار،‌اريك، جزيره آبل، قصه‌هاي پرماجراي جهان، خرگوش‌ها،

جنگاوران جوان، راورندوم، تفنگ اهلي، مدرسه عهد بوق و ...

برگزيده شوراي كتاب كودك در سال 1394 با كتاب اريك   كانديداي دريافت جايزه كتاب سال 1393    

15 سال تدريس در مراكز كانون پرورش فكري، مراكز فرهنگي و دانشگاه‌.

آموزگار كارگاه‌هاي تخصصي نگارش خلاق و داستان‌نويسي ويژه كودك و نوجوان

 

مريم رشدى: مربی یوگای کودکان

داراي مدرك مربي گري كودك از  سال ١٣٨٤

سابقه كار در مهدهای کودک ، هنر كده بادبادك، مدارسي چون هويزه، ستوده، مجتمع اموزشي صبا، مجتمع اموزشي راه رشد و باشگاه موج زمان

برگزاري كلاس هاي مادر و كودك ،يوگا براي كودكان،يوگا براي بزرگ سالان

 

نوشین خوشنودی: مربي نجاري

كارشناس گرافیک

۱۰ سال سابقه کار با چوب و تولید و تدریس پیکر تراشی و...

دارنده پروانه تولید احجام چوبی از صنایع دستی

دارنده برند خاله نجاری

برگزاری چند نمایشگاه انفرادی و گروهی

۸ سال سابقه کار با کودک در مراكز معتبر و مدارس

 

نرجس صدیق: مربی کارگاه هاي هنر كودكان زير شش سال

فارغ التحصیل نقاشی از دانشگاه الزهرا

 اخذ مدارک صنایع دستی در رشته های سوزن دوزی سنتی، گلیم، رشتی دوزی

دیپلم خیاطی با متد مولر و اشنا به متد گرلاوین.

تدریس خصوصی سبک سیاه قلم نقاشی ازسال 85 تا 89.

برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در گیلان بصورت گروهی، سال 94.

گذراندن دوره فلسفه برای کودک در پژوهشگاه علوم انسانی

گذراندن دوره تفکر نقاد

 

افروزه هوری: مربی کارگاه هاي هنر كودكان زير شش سال

كارشناسي گرافيك

گذراندن دوره هاي چاپ آنالي وكيلي

گذراندن دوره هاي نقاشي و طراحي فرزانه فرزانه

نمايشگاه گروهي چاپ دستي گالري لاله

گذراندن دوره تربيت مربي هنر كودك سرزمين باران

آموزش هنر به كودكان كار گروه سني دبستان

٢سال مربي هنركده آبان گروه سني ٣تا٦ سال

 

عطیه فرحزادی: مربی کارگاه هاي هنر كودكان زير شش سال

لیسانس گرافیک دانشکده هنر و معمارى

دارای مدرک  دوره مربیگرى و خلاقیت هنر کودکان سرزمین باران

ساخت عروسکهاى آموزشى و نمایشى

مربى نقاشی و سفال در فرهنگسراها

مربی هنر و خلاقیت در مدرسه خانه دوست

دارای مدرک مربیگرى اوریگامى 1

عکاس

 

محمد اسماعیلی: مربي تاي چي

 لیسانس مهندسی کشاورزی.

.مربی رسمی فدراسیون ووشو.

دان دو تای چی.

دارای مدرک چی کنگ مدیکال از فدراسیون ووشو.

دارای سه مدال قهرمانی کشوری و دو مدال مسابقات اروپایی تای چی

 اشنایی با طب هامیوپاتی. اشنایی با موسیقی دستگاهی ایران و تسلط بر سه تار و تمبک

.مقاله در مورد اثر موسیقی اصیل ایرانی بر کودکان همراه با نقاشی

مقاله در مورد اثر ورزش تای چی بر کودکان.

مقاله در مورد اثر ورزش تای چی بر کودکان اتیسم.

در حال کار بر اثر ورزش تای چی بر کودکان پا پرانتزی .

 

میترا هنرمند، مربي شطرنج

دانشجوی مدیریت ارشد کارآفرینی

مربی و داور شطرنج

مدیر کمیته کودک هیئت اسکواش استان تهران

ده سال تدریس تخصصی به خردسالان

تاليف کتاب دو جلدي مخصوص آموزش شطرنج به خردسالان. انتشارات فرزين

نویسنده کودک و نوجوان و بزرگسال

شش کتاب چاپ شده در زمینه ادبیات

سابقه همکاری پنج ساله با انجمن بازی و کودک

مدیر کمیته کتاب انجمن بازی و ورزش کودکان

همکاری دو ساله با فدراسیون اسکواش

تاليف کتاب آشنایی با ورزش اسکواش که بزودی چاپ می شود

همکاری با شورای کتاب کودک

عضو کمیته بررسی کتابهای درسی انجمن پویا

همکاری با شبکه یاری کودکان کار

 

بهاره رجبي:مشاور. مربي كارگاه مادر و كودك. بازی درمانگر و هنردرمانگر کودک. مدرس مهارت های زندگی

لیسانس روانشناسی کودکان استثنایی. فوق لیسانس روانشناسی تربیتی

دوره های آموزشی و مطالعاتی گذرانده شده

    تربیت مربی مهارت های زندگی به کودکان

    درمان و آموزش کودکان درخودمانده

    دوره های درمانی هنردرمانی

    روان درمانی تحلیلی

    روان درمانی التقاطی کوتاه مدت

    بازی درمانی و ارتباط با کودکان مبتلا به سرطان

    روان درمانی اختلالات کودکی

    قصه درمانی کودکان

    درمان و آموزش کودکان با اختلالات یادگیری

    درمان روانشناختی اعتیاد

    کنترل خشم در کودکان

مدیر داخلی مرکز مطالعات هنردرمانی­

آزماینده­ی تحصیلی دانش ­آموزان بدو ورود به مدرسه

" کارگاه های ترمیک هنر

" کارگاه های ترمیک (دبستان و پیش از دبستان)"

 

گروه سنی3 تا 6 سال، 6 تا 8 سال و 8 تا 12 سال، شامل این گروه می‌شوند. در این گروه توانمندی کودکان بیشتر شده و می‌توانند فعالیت‌های پیچیده‌تری را انجام دهند.

 

  •  کارگاه نقاشی:

نقاشی اولین راه ارتباط بشر با هم نوعانش بوده و جایگاه ویژه ای در بروز درونیات و تصاویر ذهنی کودکان دارد. از آن جایی که نقاشی، مادر انواع هنرها و از جمله توانمندی پایه محسوب می شود در کارگاه های متفاوت و متنوعی تجربه می شود.

 

  • کارگاه سفالگری:

گِل ماده بسیار جذابیست که قابلیت‌های فراوانی دارد و معمولا جهت تربیت عضلات دست و هماهنگی قدرت دست و ذهن به کار می رود. ساختن انواع ظروف  یا حجم های زینتی و کاربردی، کوره و  رنگ بخشی از کارهایی است که در این کارگاه انجام می شود.

 

  • کارگاه ایده تا اجرا:

بی شک یکی از توانمندی هایی که کودکان و نوجوانان باید به آن برسند باور خود و اندیشه هایشان است. در این کارگاه کودکان می آموزند که تفکر مرز ندارد و هر آن چه که ذهن و تخیل شان طلب می کند می تواند صورت اجرا به خود بگيرد.

 

  • کارگاه نجاری:

این کارگاه ها و کارهای کودکان ممکن است با کاردستی یا کار با چوب اشتباه گرفته شود در حالی که در این کارگاه بچه ها به تناسب سن و توانمندی هایشان از همه ابزارهای نجاری استفاده می کنند و از آن جایی که در هر جلسه این کارگاه یک شی جدید کاملا بر اساس ذهنیت و ایده شخصی خودشان می سازند بسیار لذت می برند.

 برای مشاهده ی برنامه ی کارگاه ها و کلاس ها بر روی تصویر زیر کلیک کنید.

 

 

 

در مجموع می توان گفت همه  کارگاه‌ها با هدف پرورش خلاقیت و توانمندی ذهن و دست طراحی شده اند. به گونه ای که بدون حضور هیچ الگوی از پیش تعیین شده ای شاهد بروز ویژگی های فردی و منحصر به فرد فرزندانمان باشیم.

بخش مشاوره

مشکلات و اختلالات رفتاری یا یادگیری کودکان قابل حل است.

 

آگاهی والدین نسبت به این نوع مشکلات و راه های درمان آن ها در سنین کودکی از بسیاری از گرفتاری هایی که والدین در دوران جوانی فرزندانشان با آن مواجه می شوند جلو گیری میکند.

 

بخشی از این اختلالات شامل موارد زیر است:

  • ترس های کودکان نظیر ترس از تاریکی، ترس از تنهایی، ترس از حیوانات و ...
  • ناخن جویدن، شب ادراری، خودلمسی، اضطراب، بیش فعالی، بدغذایی، وسواس و...
  • اختلالات یادگیری نظیر
  • اختلال دیکته نویسی، اختلال خواندن، اختلال ریاضی
  • گفتاردرمانی

 

تست هوش(هوش آزمای استنفورد-بینه):

این مقیاس یکی از معتبرترین و معروفترین آزمون های دنیا  میباشد که  هشت نمره از بهره هوشی فرد  را مشخص میکند. این هشت نمره عبارتند از: هوش بهر کلامی، هوش بهر غیرکلامی، هوش بهر کل، هوش بهر استدلال سیال، هوش بهر دانش، هوش بهر استدلال کمی، هوش بهر پردازش دیداری فضایی، هوش بهر حافظه فعال.

 

این آزمون:

  • قابل اجرا برای کودکان دوساله تا افراد 90 ساله میباشد
  • هوش ارثی ومحیطی در فرد را بیان میکند.
  • نقاط قوت و ضعف فرد و هم چنین هوش برتر او را تعیین میکند.
  • مشکلات تمرکز و یادگیری در کودکان را مشخص میکند.

 

با توجه به اهمیت شناسایی ناتوانی یادگیری در مقطع پیش دبستان این مقیاس، ابزار مناسبی برای تشخیص این اختلال در این دوران می باشد.

فرم تماس با ما

تماس سریع
10%
10%

10% تخفیف ویژه

برای اولین ثبت نام در هر کارگاه برای اولین پرداخت در بخش مشاوره روان شناسی کودک و نوجوان

اطلاعات تماس

خیابان خرمشهر(آپادانا)، بعد از خیابان شهید عشقیار(نیلوفر). کوچه وهابی برزی. کوچه دوم غربی. پلاک 28

تلفن تماس :

88735194 -88761887 - 88760737

اطلاعات تماس

مسئولیت محتوای درج شده در این صفحه بر عهده آگهی دهنده است و سامانه 24D هیچ گونه مسئولیتی در قبال آن ندارد.